lördag 31 juli 2010

Känns som höst...

Hej Linda,
Igår regnade det och blåste rejält hela dagen hos oss på västkusten. Passade på att börja städa och rensa i vår källare. På kvällen satte vi oss och hade fredagsmys med barnen, vilket innebär popcorne och chips vid tv´n. Barnen njöt faktiskt i fulla drag, det känns som höst sa dom...hua, tänkte jag, det är ju bara slutet av juli.

Men det smittade nog av sig, för jag tände ljus och tyckte att det var ganska ok att sitta inne och mysa också.


Vi blev tom. sugna på äppelpaj, vilket för mig tillhör början av hösten. Så vi gjorde världens enklaste paj. Och det smakade mumsfilibaba!



Receptet ser ni här, i vår något slitna egna bak/kokbok...



Jag och min man har länge velat göra vår egen bak och kokbok, med egna bilder på våra favoritrecept. Problemet är ju bara att man ofta glömmer att ta fram kameran och fota den där goda kakan eller den fantastiskt goda potatissalladen mm.
Kan du påminna mig nästa gång vi ses, för det är ju ofta då vi gör den godaste maten ihop!
Hoppas på sol i morgon, för jag vill trots allt inte att hösten ska börja i juli.
Kram från Anna

2 kommentarer:

  1. Tack för att ni kikade in hos mig!

    Vilken kul idé att två svägerskor bloggar ihop, det konceptet har jag missat;)

    Vädret har varit uruselt här på västkusten och det är först idag som det är bättre, som tur är!

    /Marika

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Tack för din hälsning hos mig! Blir så glad för dina ord:)
    Visst har jag funderat på det du skriver, det vore verkligen en DRÖM att få fota barn och familjer. Kanske som ett eget litet företag... Men det är svårt att veta om man är tillräckligt duktig, tänker att jag kanske borde gå någon fotokurs först. Ska folk betala för det måste man ju veta med sig att man kan leverera något de verkligen blir nöjda med!
    Men skulle du vilja ha dina barn fotade skulle jag tycka det vore ett otroligt roligt uppdrag! Det är bara att höra av sig i så fall så får vi väl diskutera hur vi kan lösa det.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera